·
Brieven en formulieren van de gemeente zijn voor
iedereen begrijpelijk.
·
We vinden het normaal dat de gemeente de
telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag en er alles aan doet om je goed
te helpen.
·
De digitale dienstverlening van de gemeente is
van goede kwaliteit. Inwoners kunnen hun zaken zoveel mogelijk vanuit huis
regelen en wanneer het hen uitkomt. We starten met het thuisbezorgen van
producten, zoals paspoorten.
·
Het gemeentehuis is fysiek bereikbaar en kent
openingstijden buiten kantoortijden voor zaken die je niet digitaal kunt
regelen. Bij vragen is het altijd mogelijk om een mens te spreken in plaats van
een computer.
·
De gemeente zorgt ervoor dat ICT volledig up to
date is, zodat privacygevoelige informatie van inwoners beschermd is tegen
digitale hacks en cyberaanvallen.
·
Een transparante overheid vinden wij belangrijk.
De gemeente informeert inwoners over gegevens die belangrijk zijn om een
oordeel te kunnen vormen over het lokaal bestuur, zoals de besteding van
subsidies.